Att orka hänga kvar...

Redan nu börjar inspirationen att falna något. Två veckor med Szalkais program och igår avstod jag från ett pass. Jag tog faktiskt igen det i morse före frukost, dock, så nu är det snart dags för andra löppasset för dagen.

Det här med morgonjogg är inte så hemskt som det låter. Det är ett sätt att pressa in några extra kilometer utan att förstöra hela kvällen. Dessutom får kroppen träna på att snabbare börja utnytta fett som energikälla och inte bara sno lättillgängliga kolhydrater. Det går ofta oväntat lätt att springa de här passen också, även om energin börjar tryta efter en timme ungefär.

Men engagemanget svalnar, som sagt. Nu blir det extra tufft eftersom två veckor med jul- och nyårsfirande börjar närma sig. Så jag kommer nog att ligga hårt på "Finnen" och trigga honom lite, så kanske jag får upp ångan också. Lite vänskaplig tävling är nog det som behövs!

1 kommentarer:

Manda sa...

Det är klart du klarar det, jag ska göra mitt bästa för att skrämma iväg dej hemifrån ;) Jag tror på dej, puss!