Pass 2009-04-04

Starttid: 08:04 2009-04-04
Distans: 28,7 km
Tid: 2:33:07
Hastighet: 05:20 min/km
Medelpuls (204 max): 168,6549
Kommentarer: Till idag hade jag laddat. Kolhydrattömning, kolhydratladdning, vilovecka... och så avslutade jag med tre glas vin och kött, sås och potatis igår. Kanske inte den bäst laddningen, men det verkar ha fungerat.

Gick upp vid åtta och klämde i mig havregrynsgröt, mackor och en kopp kaffe samt lite extra vatten och vid tio bar det iväg. Jag hade gjort upp att möta upp en kompis i Svartbäcken (5 km bort) och springa hans 14-kilometersrunda innan jag avslutade med några kompletterande kilometer på väg hem. Han är van att springa mycket snabbare än mig, så jag hade försäkrat mig om att han visste att vi skulle hålla 05:30-tempo... Men rätt snabbt insåg jag att vi höll ett mycket högre tempo än så och landade på 05:11 under vår sträcka... men inte blev det för jobbigt!

Förvisso låg pulsen på 85% men det bevisar bara att 05:00/km kanske inte är en helt orealistisk tid för maran. Lite bättre laddning, några kilo lättare och så lite tävlingshuvud på det så kommer det nog bli en hygglig tid... om inte vädergudarna ger 30 grader, förstås.

Apropå det var det den vackraste dagen på året idag... och varmaste. Får jag inte lite färg i ansiktet av de här två timmarna vet jag inte vad!

Fy faaan vad skönt!
Karta �ver l�ppasset

0 kommentarer: