Pass 2009-04-01

Starttid: 15:50 2009-04-01
Distans: 15,7 km
Tid: 1:33:42
Hastighet: 05:57 min/km
Medelpuls (204 max): 168,4406
Kommentarer: Kanske tog jag i lite för mycket den här gången. I denna så kallade "vilovecka" med ett långdistanspass på helgen hade jag tänkt testa formen och magen inför maran. Jag började därför i söndags med rena GI-dieten för att verkligen kolhydrattömma och sätta magen i svältläge vad gäller pasta, potatis och ris. Så idag när jag skulle köra backträning var pulsen hög från första steget.

Sedan kan man väl inte säga att det hjälpte att springa i sjukt branta, leriga och isiga backar i Röborundan. Jag nådde maxpuls ett par gånger. Sen blev det ju också en sex km extra upp och nedvarvning...

Men ikväll börjar kolhydratladdningen inför helgens långpass. Vi får se hur det blir. Nä... ska man koka upp lite pastavatten, kanske?
Karta �ver l�ppasset

0 kommentarer: